woensdag 11 september 2013

SIWONE: Keukeninspiratie



Eventjes geleden vertelde ik al dat ik en mijn lieve vriendje een huis hebben gekocht. Daar zijn we nu druk mee bezig want er moet veel aan gebeuren. gelukkig vinden we niet zo erg want zo wordt het straks echt ons paleisje!
Een van onze grote wensen in dat nieuwe paleisje was een nieuwe keuken. Vriendje is gek op koken en ik op de gezelligheid er van (daadwerkelijk achter de pannen staan is iets minder aan mij besteed), dus als het aan ons lag hadden we het liefst een gigantische woonkeuken ontworpen. Dat past alleen helaas niet helemaal op de zes vierkante meter (3x2m) die we voor onze keuken beschikbaar hebben. Evengoed willen we graag dat de keuken onze trots van de woning wordt, die warmte en gezelligheid uitstraalt. Dromend ging ik aan de slag met inspiratiefoto's en woontijdschriften om voor ons de perfecte keuken uit te zoeken. Dat bleek nog niet zo makkelijk. We hebben best een uitgesproken smaak en met die kleine ruimte is het best lastig een goede indeling te maken van alle benodigde apparaten en kasten(want behalve gezellig is het natuurlijk ook wel belangrijk dat de keuken praktisch is..). Na enkele bezoekjes aan Ikea en heel wat gepruts in hun online tekenprogramma kwamen we plots bij een Echte keukenboer terecht. Met het voornemen heus niet gelijk een keuken te kopen maar alleen wat inspiratie op te doen liepen we naar binnen om een paar uur later met een van de grootste aankopen in ons leven weer naar buiten te lopen; een nieuwe keuken. Nou ja, de keuken namen we niet gelijk mee.. Die wordt eind oktober geleverd. Dat is later dan gepland, maar geeft wel een heleboel rust in die juist overvolle planning en met de keuken die nu in het huis zit redden we ons voorlopig prima.
Uiteindelijk is de keuken die we uitzochten best anders dan waar we aanvankelijk naar op zoek waren maar ik ben wel heel tevreden over dit ontwerp!
Hier boven heb ik en collage geplaatst van inspiratiefoto's die mij heel erg aanspreken. Of onze "trots" straks deze stijl heeft zal ik hier uiteraard laten zien wanneer het geplaatst is. Wie weet ontwaakt in dit keukenpaleisje dan eindelijk het keukenprinsesje in mij. Ik kan niet wachten tot het zo ver is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...