zondag 24 november 2013

SIWONE: Dag huis!






Oeps! Je knippert even twee keer met je ogen en bent opeens vier (!!) hele weken verder. Vier weken zonder bloggen, helaas, sorry, maar stil gezeten heb ik zeker niet. Twee weken geleden zijn we namelijk echt in ons nieuwe huisje gaan wonen. Voor die tijd moest er natuurlijk veel worden ingepakt, schoon gepoetst en afgewerkt en de tijd er na hebben we vooral gebruikt om bij te komen van alle verhuisstress. Het was zwaar maar gelukkig is alles goed gegaan. Nu wonen we dus in ons nieuwe paleisje, heel fijn! Met het betrekken van ons paleisje betekende het natuurlijk wel dat we ook afscheid moesten nemen van ons oude stekkie. Iets waar ik aan de ene kant heel erg naar uit keek, het huisje werd op het laatst echt een beetje te klein en te oud voor ons, maar aan de andere kant sluiten we hiermee natuurlijk ook een periode af en dat vind ik altijd een beetje lastig. We hebben hier bijna twee jaar met veel liefde en plezier gewoond. Ik weet nog goed hoe mijn vriendje en ik allebei dolverliefd werden op de studio toen we het voor het eerst zagen. De ouderwetse details, de locatie, maar vooral een eerste echte plek voor ons samen maakte dat we al snel aan niks anders konden denken dan aan dit nieuwe avontuur. Heel speciaal natuurlijk. Net als het avontuur dat volgde: dit nieuwe, eerste echt eigen, huisje! Ook hier zullen we waarschijnlijk niet ons hele leven blijven wonen (al hoop ik uiteraard dat we het hier wel langer vol houden dan twee jaar ;-) maar nu gaan we er eerst enorm van genieten. Het bevalt tot nu toe in iedere geval al heel erg goed. Het voelde gelijk als thuis, ondanks dat er nog veel moet gebeuren.
Met het afscheid nemen van ons oude stekkie moest ik denken aan een opdracht van school dat ik iets meer dan anderhalf jaar geleden op school moest maken voor het vak fotografie. We woonden er toen dus net. Een onderdeel van deze opdracht hield in dat je een aantal foto's moest maken van jezelf, als jij interieur zou voorstellen. Dat klinkt misschien een beetje vaag, hoe ik hier toen naar keek ga ik ook niet uitleggen maar toch leek het me leuk om bij wijze van afscheid die foto's hier te laten zien( ook al zijn ze dus al lange tijd geleden genomen).
Het is het eerste en tegelijk het laatste wat ik hier van dit huisje kan laten zien want inmiddels is de sleutel ingeleverd. We hebben het hier fijn gehad.
Gelukkig bied ons nieuwe huis opnieuw genoeg inspiratie, liefde, uitdagingen en nieuwe avonturen die ik graag met jullie zal delen. We zijn er gelukkig al minstens even gek op als het vorige huisje toen we het voor het eerst betraden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...