maandag 20 januari 2014

SIWONE: Winterse gezelligheid



Toen de kerstversiering een tijdje geleden het huis verliet, bleef er eigenlijk toch maar een kale kamer achter. Althans, zo voelde het een beetje. Aangezien we nog steeds aan het verbouwen waren(en zijn) was kerst het perfecte excuus om ons lege huisje overdadig te versieren met kitscherige slingers, ballen, lichtjes en ander pruttel om het zo toch een beetje gezellig te maken.
Nu dat voorbij is en de leegte zich weer aandeed, leek het mij fijn om op zoek te gaan naar een idee om de winter op een andere manier in ons huisje te verwelkomen. En hoe kan dat nou beter dan met gebreide dekentjes, gehaakte poefjes en andere wollige en warme spulletjes? Een beetje truttig? Ja, misschien, maar gezellig is het zeker. Echt truttig hoeft het trouwens niet te zijn. Zo lang er maar gebruik gemaakt wordt van grove breisels, mooie materialen en goede combinaties kan het je interieur behalve warm en gezellig zelfs een rauwe en stoere uitstraling geven.
Laten we eerlijk zijn, aan deze trend is eigenlijk niks nieuws. Haken en breien is al al een aantal jaar hip in zo wel mode als interieur. Toch gaat het mij, miss Koukleum herself, nog zeker niet vervelen. Zeg nou zelf, wat is er lekkerder dan in de winter na helemaal koud gesneeuwd te zijn(hoewel dit nu nog helemaal niet aan de orde is, maar we kunnen al vast oefenen met deze minder lage temperaturen, dat maakt het eigenlijk niet minder prettig) op de bank te kruipen in je warme trui met een lekker kopje thee en zo'n gezellig dekentje. Kaarsjes aan en het feest is compleet.
Mij lijkt het heel erg leuk als ons huis die gezelligheid nu al uit kan stralen. Vandaar dat ik deze inspiratiecollage maakte om alvast in de stemming te komen. De dekentjes in het midden op de houten stoel zijn mijn favoriet, maar de gehaakte mandjes lijken me ook best praktisch en stiekem lijkt het me best leuk om zelf zo'n poefje te maken. Wie weet is dat leuk voor een volgend project.

Wat doe jij in de winter om je huisje gezellig te maken? Laat het me weten, ik ben benieuwd ;-)!


2 opmerkingen:

  1. Ik zet altijd heel veel (geur)kaarsjes neer, veel foto's in lijstjes, heeel veel dekentjes en ik hang altijd kerstlichtjes om mijn bed, heel leuk :)

    En dan zitten met een kop warme choco en genieten!
    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik vind het ook fijn om te haken lekker voor de televisie. Dat gehaakte ronde witte kussen op de witte stoel is ook erg mooi. Als je wat gehaakt hebt, laat je het dan zien ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...